Valitse sivu

Asunnon hakeminen

Kunnassa on käytössä jatkuva asuntojen hakumenettely eli asukasvalinnat tehdään heti, kun olemme vastaanottaneet asuntohakemuksen. Hakemus on voimassa kolme kuukautta. Hakemuksen voi uusia ottamalla meihin yhteyttä.

Vapaana oleviin asuntoihin pääset tutustumaan, kun asuntohakemuksesi on käsitelty.

Näin haet asuntoa

  1. Lataa ja tallenna omalle koneellesi alla oleva lomake. Jos koneellasi on käytössä word-dokumentteja tukeva ohjelma, voit valita word-muotoisen lomakkeen. Muuten valitse pdf-lomake (toimii uusimmilla Adobe Acrobat Reader -ohjelmilla).
  2. Täytä hakemuslomake selvästi ja huolellisesti.
  3. Tallenna täytetty lomake koneellesi.
  4. Lähetä lomake sähköpostin liitteenä outi.rahkonen(at) virolahti.fi TAI tulosta lomake, allekirjoita se ja toimita se toimistollemme.
  • Asuntohakemuksen liitteeksi on toimitettava:
    • hakijaruokakunnan tulotiedot:
      • kopio tilinauhasta tai palkkatodistus kaikilta hakijaruokakuntaan kuuluvilta työssäkävijöiltä
      • todistus/päätös/maksuilmoitus esim. kaikista eläkkeistä, työmarkkinatuesta, työttömyyspäivärahasta, opintotuesta tai vanhempainrahasta
      • muu selvitys tuloista esim. toimeentulotukipäätös tai yrittäjällä viimeisin tilinpäätös
    • kaikilta yli 18-vuotiailta hakijoilta esitäytetyn veroilmoituksen erittelyosa viimeiseltä verovuodelta sekä selvitys asunnosta/varallisuudesta (esim. kiinteistöverolippu) sekä niihin kohdistuvista veloista
    • kaikilta yli 18-vuotiailta opiskelijoilta opiskelutodistus ja opintotukipäätös
    • muilta kuin Suomen kansalaisilta selvitys oleskelun luonteesta; kopio passin oleskeluluvasta tai muu selvitys
    • tarvittaessa liitteet; esim. raskaustodistus, lääkärintodistus, terveystarkastajan lausunto


Tarkistamme hakemuksen käsittelyn yhteydessä henkilöluottotiedot (henkilötietolaki 20§).