Valitse sivu

Tiedote 11.1.2022

Kymsoten alueen suun terveydenhuollon hammashoitoloiden ajanvaraus- ja asiakaspalvelunumero yhtenäistyy 12.1.2022 alkaen. Haminan, Kotkan, Kouvolan, Miehikkälän ja Virolahden suun terveydenhuollossa ja hammashoitoloissa asiakaspalvelunumero on jatkossa 05 220 2200. Suun terveydenhuollon ajanvaraus- ja puhelinpalvelu palvelee arkisin klo 7–16.

Suun terveydenhuollon tekstiviestiperuutus ja kuulovammaisten palvelunumero on jatkossa numerossa 050 902 4019. Tekstiviestiperuutus on mahdollista tehdä ympäri vuorokauden.

Muutos ei koske Pyhtään hammashoidon ajanvarausta, joka toimii edelleen numerossa 05 220 2203 (arkisin klo 8–15).

Kaiku24 vastaa Kymsoten puhelinpalvelusta tammikuusta alkaen

Kymsoten puhelinpalvelu siirtyy Kaiku24:n hoidettavaksi tammikuussa 2022. Ensimmäisenä siirtyy suun terveydenhuollon puhelinpalvelu 12.1.2022 alkaen. Suun terveydenhuoltoa lukuun ottamatta muiden puhelinpalveluiden numerot eivät muutu, vaan entiset Kymsoten palvelunumerot toimivat edelleen. Siirtyminen ei aiheuta Kymsoten asiakkaille näkyviä muutoksia.

Päivystysapu 116117 ja neuvoloiden puhelinpalvelut siirtyvät Kaiku24:n hoidettavaksi 17.1. alkaen, ja terveysasemien sekä kuntoutuksen puhelinpalvelut 19.1. alkaen. Suun terveydenhuollon, terveysasemien sekä mielenterveys- ja päihdepalveluiden palvelunumerot palvelevat jatkossa klo 7-16.

Kaiku24:llä on toimitilat sekä Kouvolassa että Kotkassa, ja kummassakin toimipisteessä tulee työskentelemään suunnilleen saman verran henkilökuntaa. ”Kaiku24 haluaa parantaa sote-palveluiden asiakaspalvelua ja digitaalisten palveluiden mahdollisuuksien käyttöä. Palveluita tuotetaan ja kehitetään yhteistyössä Kymsoten kanssa”, toteaa toimitusjohtaja Kari-Mikael Markkanen Kaiku24:stä.

Kaiku24 on Kymsoten, Eksoten ja 2M-IT:n omistaman yhteisyritys. Kymsote hankkii etulinjan asiakas- ja puhelinpalvelut yhtiöltä tammikuusta 2022 alkaen. Muutoksen tavoitteena on hoitoonohjauksen ja palvelun sujuvoittaminen.